Opmeer PR & Communicatie stopt als sponsor van Koninklijke HFC
20-05-2015, 15:00 • 1442 keer gelezen
Na vijf seizoenen sponsor te zijn geweest van de Haarlemse voetbalvereniging Koninklijke HFC heeft Opmeer PR & Communicatie de sponsorovereenkomst opgezegd. De overeenkomst werd ieder voetbalseizoen stilzwijgend verlengd. Eerder dit jaar schreef Herman Opmeer op zijn weblog dat hij keuzes ging maken aangaande de besteding van het sponsorgeld en de deelname een netwerkclubs.
Jaarlijks
steunt Opmeer PR & Communicatie een aantal verenigingen met financiële middelen of met diensten. Daarin gaat veel geld, tijd en energie zitten. Maar daar komt ook veel voor terug. Het is moeilijk te zeggen of de steun wordt vertaald in opdrachten. Wel is duidelijk dat de 'gunfactor' verhoogd wordt en dat contacten worden gelegd met positieve gevolgen. Maar voor een klein bureau als Opmeer PR & Communicatie is het ook een vorm van MVO. Na de eerste vijf jaar veel geïnvesteerd te hebben is het nu tijd om keuzes te maken en continuïteit aan te brengen in de sponsor- en netwerkrelaties.