De tijd van zo maar een persbericht versturen ligt achter ons. Journalisten worden overstelpt met veelal te commercieel en weinig nieuwswaardige persberichten. Het is zaak scherp te kijken naar hoe uw bedrijf en of dienst onder de aandacht kan worden gebracht. Belangrijk is het duidelijk bepalen van de nieuwswaarde van een gebeurtenis. Vervolgens dient het zo gebracht te worden dat het nieuws interessant is voor de journalist en zijn lezer. Met het oog daarop verzorgt Opmeer PR & Communicatie op maat gesneden mediatrainingen.
De meeste bedrijven hebben geen persvoorlichter vast in dienst. Die taak kan ook worden ondergebracht bij een directeur, manager of marketeer. Hij of zij moet echter wel goed worden voorbereid. Want met de komst van Powned en Wakker Nederland kan een lokaal schandaal soms grote vormen aannemen.
Herman Opmeer: "Vaak zijn mensen bang voor de media of ze kicken juist op media aandacht. Dat komt over het algemeen de kwaliteit van de woordvoering niet ten goede. Ik geef woordvoerders praktische tips en wijs ze op de valkuilen. Ook komen de (theoretische) beginselen van communicatie aan de orde, aan de hand van een door mij geschreven cursusboek."
Inmiddels heeft Herman mediatrainingen gegeven voor onder meer Connexxion, TBM en het ministerie van Financiƫn.